Articles

Elevating Higher Education : A Cutting-Edge Roadmap for Quality, Equity, and Inclusion With a Focus on Student and Instructor Mental Health in Multimodal Learning Environments

Voir plus

Shattering Barriers

Voir plus

For an Equitable Future: Girls and Women Empowerment at the Heart of Educational Innovations

Voir plus

AI-powered chatbots, designed ethically, can support high-quality university teaching

Voir plus

Review of Skill Needs Raised by the Development and Implementation of AI

Voir plus

Panel: New Frontiers in Education and in Lifelong Learning for the Future of Work

Voir plus

Symposium: Training for Action in a Digital Context: KEY to post-COVID Recovery

Voir plus

ARTICLE: «The Hyber-Flexible Course Design Model (HyFlex): A Pedagogical Strategy for Uncertain Times »

Voir plus

L’OBVIA collabore avec le magazine Curium pour un hors-série sur l’IA

Voir plus

Article: « Online learning during COVID-19: 8 ways universities can improve equity and access »

Voir plus

Whitepaper: Disruption in and by Centres for Teaching and Learning During the COVID-19 Pandemic Leading the Future of Higher Ed

Voir plus

Leading the Future of Higher Ed – Planning for Sustainability

Voir plus

Article : « 5 recommendations from teaching centres to teaching centres to help faculty shift online »

Voir plus

Researchers

Co-Heads Researchers

  • Chris Isaac Larnder

    Professor, Department of Physics

    Cégep John Abbott

  • Nadia Naffi

    Professor, Faculty of Education, Chair in Educational Leadership on Innovative Pedagogical Practices in Digital Contexts – National Bank

    Université Laval

Researchers

  • Viviane Vallerand

    Coordinator of Research Theme Education and Empowerment

  • Alioum Aboubakar

    PhD candidate, Département d'administration et fondements de l'éducation, Faculté des sciences de l'éducation

    Université de Montréal

  • Judicaël Alladatin

    Professor, Institut des sciences de l'éducation

    Université Mohammed VI Polytechnique

  • Abdoulaye Anne

    Professeur au département des fondements et pratiques en éducation de la Faculté des sciences de l'éducation

    Université Laval

  • Alexandre Blais

    Professeur au Département de physique à la Faculté des sciences, directeur scientifique à l'Institut quantique

    Université de Sherbrooke

  • Tanya Chichekian

    Professor, Department of Education, Faculty of Education

    Université de Sherbrooke

  • Simon Collin

    Professeur titulaire à la Faculté des sciences de l'éducation

    Université du Québec à Montréal

  • Marjorie Cuerrier

    PhD Candidate, Faculty of Education

    Université de Montréal

  • Ann-Louise Davidson

    Professeure agrégée au Département d'éducation

    Université Concordia

  • Lucas Delon

    Étudiant de premier cycle à la Faculté des sciences et génie

    Laval University

  • Elisabeth Doyon

    PhD Candidate, Department of Computer Science

    Université du Québec à Montréal

  • Samuel Fournier-St-Laurent

    Conseiller pédagogique en recherche et innovation

    Collège Ahuntsic

  • Eric Granger

    Professor, Department of Systems Engineering, Director of the Imaging, Vision and Artificial Intelligence Laboratory

    École de technologie supérieure

  • Amel Guedidi

    PhD candidate, Département des sciences de l'éducation

    Université de Montréal

  • Bruno Kesangana

    PhD Candidate, Education Faculty

    Université Laval

  • Hager Khechine

    Full Professor, Department of Management Information Systems, Business Administration

    Université Laval

  • Francisco Antonio Loiola

    Professor, Department of Educational Psychology and Adult Education, Faculty of Education

    Université de Montréal

  • Nathalie Loye

    Professeure au Département d'administration et fondements de l'éducation de la Faculté des sciences de l'éducation

    Université de Montréal

  • Bénédicte Lucazeau

    PhD candidate, Faculté des sciences de l'éducation en technologie éducative

    Université Laval

  • Aziz Mimoudi

    PhD Candidate, Faculty of Education

    Université de Sherbrooke

  • Didier Paquelin

    Professor, Department of Teaching and Learning Studies, Faculty of Education, Teacher Leadership Chair in Higher Education Pedagogy

    Université Laval

  • Pierrich Plusquellec

    Professor, School of Psychoeducation

    Université de Montréal

  • Bruno Poellhuber

    Professor in the Faculty of Education

  • Otilia Popescu Holgado

    Professeure agrégée au Département de pédagogie de la Faculté d'éducation

    Université de Sherbrooke

  • Valéry Psyché

    Professor, Department of Education

    Université TÉLUQ

  • Normand Roy

    Professor, Department of Educational Psychology and Adult Education in the Faculty of Education

    Université de Montréal

  • Hugo St-Louis

    Professor, Department of Computer Science

    Cégep de Saint-Hyacinthe
  • Luc Vinet

    CEO of IVADO

    Université de Montréal

Explore other research themes

Recent Articles

Contact us

Suscribing Newsletter

Receive our latest news, upcoming events, news from our collaborators and more! (French version only avalaible)

The International Observatory on the Societal Impacts of AI and Digital Technology is made possible by the support of the Fonds de recherche du Québec.