Leading the Future of Higher Ed – Planning for Sustainability

Informations sur l'événement

Date

2 octobre 2020

Heure

9:00 - 15:00

Lieu

Zoom Webinaire

À la suite de la publication du livre-blanc Perturbation dans et par les bureaux de soutien à l’enseignement pendant la pandémie COVID-19 – Innover pour l’avenir de l’enseignement supérieur (lien), la Chaire de leadership en enseignement (CLE) sur les pratiques pédagogiques innovantes en contexte numérique – Banque Nationale dont est titulaire la professeure Nadia Naffi et l’OBVIA co-organisent le symposium en ligne « Leading the Future of Higher Ed – Planning for Sustainability ». L’objectif est de discuter des mesures concrètes, présentes et futures, compte tenu de l’incertitude imposée par la pandémie COVID-19 avec 18 experts et décideurs clés de l’enseignement supérieur du Canada, des États-Unis, du Royaume-Uni et du Liban.

Cette activité est organisée en collaboration avec la Chaire de recherche « Maker Culture » de l’Université Concordia, et modérée par Ann-Louise Davidson, Université Concordia, Richard E (Dick) Clark, University of Southern California, Dawn M. Snyder, Dawn Snyder Associates, Franklin University et The Ohio State University, et Brian Beatty, San Francisco State University.


DÉTAILS DE L’ÉVÉNEMENT


9:00 – 9:20 EST – MOTS DE BIENVENUE / WELCOMING NOTES


9:20 – 9:50 EST  – PERTURBATION DANS ET PAR LES BUREAUX DE SOUTIEN À L’ENSEIGNEMENT PENDANT LA PANDÉMIE DE LA COVID-19 /DISRUPTION IN AND BY CENTRES FOR TEACHING AND LEARNING DURING THE COVID-19 PANDEMIC

Dr. Nadia Naffi is an Assistant Professor of Educational Technology in the Department of Teaching and Learning Studies at the Faculty of Education and holder of the Chair in Educational Leadership (CLE) in Innovative Pedagogical Practices in Digital Contexts – National Bank at Université Laval.  She holds a doctorate in education (educational technology) and a master’s degree in educational technologies from Concordia University, as well as a bachelor’s degree in interior design from The Lebanese American University. She was awarded the Governor General’s Gold Medal of Canada – Individual and Society 2018 for the excellence of her doctoral thesis. Naffi is also the recipient of the SALTISE 2019 Best Practices & Pedagogical Innovators Award. Naffi has taught online and face-to-face courses in the areas of digital media, instructional design, human performance technology (HPT), distance education, social technologies and the socio-cultural aspects of learning, consulting in edtech, and qualitative research methods at Ontario Tech University and Concordia University. She currently teaches multimodal courses in educational technology at Université Laval. As Chairholder, Naffi one focus of her research is the ethical, critical, responsible and sustainable application of disruptive technologies such as artificial intelligence in education, training, talent development and upskilling and reskilling of the future and current workforce for the future of work.


10AM – 10:50 EST – APRÈS LE GRAND DÉRANGEMENT DE LA COVID-19, COMMENT ASSURER UNE ÉDUCATION DE QUALITÉ ET LA PERTINENCE DES ÉVALUATIONS?


11:00 – 10:50 EST – HOW TO SUPPORT FACULTY TO CONTINUE TO DEVELOP AS THE BEST INSTRUCTORS POSSIBLE FOR THE POST-COVID ERA?


13:00 – 13:50 EST – HOW TO LEAD CENTRES FOR TEACHING AND LEARNING TO KEEP HIGHER EDUCATION MOVING FORWARD: CHANGES AND NEW OPPORTUNITIES


14:00 – 14:50 EST – HOW TO FORGE AN EQUITABLE FUTURE FOR HIGHER EDUCATION FROM OUR PRESENT CHAOS?

 

Plus d’info

  • Nadia Naffi

    Professeure au Département d'études sur l'enseignement et l'apprentissage à la Faculté des sciences de l'éducation, titulaire de la Chaire de leadership en enseignement sur la transformation durable des pratiques pédagogiques en contexte numérique

    Université Laval

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